지역적인 영향인지 어쩌다 ATV도 수리를 하게되었다.
ATV의 명가 폴라리스의 매그넘 330이 배터리 교환과 키박스 및 계기판,머플러 파손부 수리 및 4륜변환 및 차동기어 이상점검으로 입고.
4륜 구동이 가능한 CVT방식 유틸리티 ATV로 다양한 목적에 적합하고 비교적 좋은 평가를 받고 있는 기종이지만 농업법인업체에서 작업용으로 사용하다보니 관리가 잘 안되어 상태가 별로 좋지 못하다.
매그넘 330의 스펙은 다음과 같다.
2005년 기준
IDENTIFICATION | |
Model Type | Utility |
BASE MSRP(US) | $5,299.00 |
Warranty | 6 |
Insurance | |
ENGINE: | |
Engine Type | Single-Cylinder |
Cylinders | 1 |
Engine Stroke | 4-Stroke |
Cooling | Air / Oil |
Valves | 4 |
Valves Per Cylinder | 4 |
Valve Configuration | OHV |
Bore (mm/in) | 78.5 / 3.09 |
Stroke (mm/in) | 68 / 2.68 |
Displacement (cc/ci) | 329 / 20.1 |
Compression Ratio | 9.2:1 |
Starter | Electric / Pull |
Fuel Requirements | Regular |
Fuel Type | Gas |
Carburetion Brand | Mikuni |
Fuel Injector | No |
Carburetor | Yes |
Number Of Carburetors | 1 |
Carburetor Size (mm) | 34 |
Carburetion Type | Carburetor |
Snorkel Air Intake | Standard |
TRANSMISSION: | |
Transmission Type | Continuously Variable (CVT) |
Primary Drive (Rear Wheel) | Shaft |
Reverse | Yes |
Transmission Brand | Polaris Variable Transmission (PVT) |
Hi / Low Range | Yes |
Adjustable Throttle | Standard |
WHEELS & TIRES: | |
Wheels Composition | Steel |
Front Tire Diameter (in) | 24 |
Rear Tire Diameter (in) | 24 |
Chromed | No |
Tire Brand | Carlisle |
Front Tire Width | 8 |
Front Wheel Diameter | 12 |
Rear Tire Width | 11 |
Rear Wheel Diameter | 12 |
Front Tire (Full Spec) | Carlisle 24 X 8-12 |
Rear Tire (Full Spec) | Carlisle 24 X 11-12 |
BRAKES: | |
Front Brake Type | Hydraulic Disc |
Rear Brake Type | Hydraulic Disc |
SUSPENSION: | |
Front Suspension Type | McPherson Strut |
Front Travel (in/mm) | 6.7 / 170 |
Front Adjustable Fork Pre-Load | No |
Front Adjustable Rebound Damping |
No |
Front Central Suspension Strut |
No |
Steering Damper | No |
Front Stabilizer Bar | No |
Rear Suspension Type | Swing Arm |
Rear Travel (in/mm) | 7.1 / 180 |
Rear Adjustable Shock / Spring Pre-Load | No |
Rear Adjustable Rebound Damping | No |
Number Rear Shock Absorbers | 2 |
Rear Suspension Material | Steel |
Rear Stabilizer Bar | No |
Air Adjustable | No |
STEERING: | |
Steering Type | Manual |
Steering Control | Handlebar |
TECHNICAL SPECIFICATIONS: | |
Length (ft) | 6.75 |
Width (in/mm) | 46 / 1168 |
Height (in/mm) | 46 / 1168 |
Wheelbase (in/mm) | 49.8 / 1264 |
Turning Radius (ft) | 5.9 |
Ground Clearance (in/mm) | 6.8 / 171 |
Length (ft/ft) | 6 |
Length (ft/in) | 9 |
Dry Weight (lbs/kg) | 637 / 289.5 |
Towing Capacity (lbs/kgs) | 1000 / 454 |
GVWR (lbs/kgs) | 1100 / 499 |
Fuel Capacity (gal/l) | 3.3 / 12.3 |
Engine Displacement to Weight (cc) | 0.52 |
SEATS: | |
Seat Type | One-Piece |
Adjustable | No |
Seat Material | Vinyl |
Seat Location | Driver |
Folding | No |
Seat Height (in/mm) | 34 / 876.3 |
Number Of Seats | 1 |
EXTERIOR: | |
Frame | Steel |
Body Material | Plastic |
Floor Board Location | Driver |
Hand Grips | Standard |
Light Guard | No |
Radiator Guard | No |
Front Fender | Standard |
Rear Fender | Standard |
Handlebars | Standard |
Front Bumper | Standard |
Rear Bumper | Standard |
Front Fender Flairs | Standard |
Rear Fender Flairs | Standard |
Bash Plate (Front) | Yes |
INSTRUMENTATION: | |
Digital Instrumentation | Standard |
Tachometer | Standard |
Trip Odometer | Standard |
Speedometer | Standard |
Hour Meter | Standard |
Temperature Warning Type | Light |
Fuel Level Warning Type | Gauge |
Service Reminder | Standard |
PRICING: | |
Warranty (Months) | 6 |
IDENTIFICATION: | |
Generic Type (Primary) | Utility |
Manufacturer Country | USA |
Manufacturer Recommend Minimum Age | 16 |
NADATrimID | 20002 |
Display Name | Magnum 330 4X4 |
DRIVE LINE: | |
Driveline Brand | On-Demand™ |
Driveline Type | Selectable 4X2 / 4X4 |
Number Of Driveline Modes | 2 |
Rear Unlocking Differential | Yes |
Limited Slip Differential Location |
Rear |
Differential Lock Location | Rear |
STORAGE: | |
Capacity (lbs/kgs) | 90 / 40.8 |
Front Storage Well | Standard |
LIGHTS: | |
Halogen Headlight (s) | Standard |
PAINT & FINISH: | |
Paint | Standard |
머플러 라인은 전체적으로 삭아 텐션스프링 결합부는 성한 곳이 없고 파이프도 거의 뚫어질 수준.
누유가 있는 엔진과 드라이브 미션 체인지 스위치 동작이상.
머플러부터 분리.
부식이 심각한 상태로 어떻게 배기를 잡아야 할지 고민이 된다.
사일렌서도 뻥 뚫려 있고 주변이 다 부식되어 매니폴드와 결합시키기 위해 어떤 조치가 필요하다.
플랜지를 만들어 매니폴드에 용접하여 붙이고 볼트로 결합한 후 내열세메다인으로 결합부의 틈을 메워준다.
엔진과 결합되는 매니폴드쪽도 용접.
미션부 서보 접촉 불량으로 접점 수리.
사륜 동작 테스트.
정상동작.
미션이상여부 확인을 위해 차량을 띄워 휠의 구동까지 확인후 출고 대기.
2013 #184 KAWASAKI 250TR (0) | 2013.12.17 |
---|---|
2013 #182 YAMAHA FZ-6S (0) | 2013.12.09 |
2013 #169 YAMAHA SR400 (0) | 2013.11.20 |
2013 #162 BMW S1000RR (0) | 2013.11.10 |
2013 #161 HONDA STEED 600 (0) | 2013.11.10 |
댓글 영역