MV Agusta 투리스모 시리즈는 50년대 초반에 생산되었음에도 현대의 바이크와 크게 다를바 없는 구조를 가지고 있다.
일단 스펙을 좀 살펴본다.
MV Agusta 125 Turismo C / D
Year: 1951 – 52
Units Produced: approx. 20000
Engine: Two stroke, single cylinder
Capacity: 125 cc / 7.6 cu-in
Bore x Stroke: 53 x 56 mm
Distribution: Flat piston
Cooling System: Air cooled
Compression Ratio: 6.1:1
Induction: 17 mm Carburettor
Lubrication: 6% mixture
Ignition: Flywheel magneto
Starting: Kick
Max Power: 3.7 kW / 5.0 hp @ 4500 rpm
Clutch: Wet multiple plate clutch
Transmission: 4 speed
Final Drive: Chain
Frame: Closed tubular steel cradle
Front Suspension: Girder forks (telescopic fork on Lusso)
Rear Suspension: Swingarm with mechanical shocks
Front Brakes: 130mm Drum
Rear Brakes: 130mm Drum
Front Tyre: 2.50-19
Rear Tyre: 2.50-19
Dimensions: Length 1910 mm / 75.1 in Width 620 mm / 24.4 in
Wheelbase: 1280 mm / 50.3 in
Weight: 85 Kg / 165.3 lbs
Fuel Capacity: 12 Litres / 3.1 US gal
51년 C 모델은 파이프타입 거더포크이지만 52년 모델 D에서는 Pressed Steel Front Parallelogram Suspension라 불리는 포크로 개선되었다.
이상증상 : 오일 누유
작업내용 : 크랭크룸 내부 세척/미션오일 제거 및 내부세척/방청/펠트와셔를 코퍼와셔로 교환
앞서 작업한 BMW R32와 마찬가지로 작업범위를 최대한 축소하였기 때문에 간단한 작업으로 끝.
내가 대단한 클래식 바이크 애호가도 아닌데 이건 정말 아름답다.
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